- Kontrollera att varningsfunktionen är aktiverad
Se Konfigurera varningstexter, bokningsspärr och spärrprodukt
- Kontrollera att kundens mailadress är korrekt
Kontaktregister > Personer, välj aktuell kund, fliken "Basuppgifter", fält "E-postadress"
- Kontrollera om ett meddelande har skickats till kunden
Kontaktregister > Personer, välj aktuell kund, fliken "Meddelanden", fältet "Anteckningar".
Om kunden stängs av skapas en anteckning om detta under förutsättning att ni konfigurerat BRP för detta genom att aktivera parametern under Inställningar > Inställningar (Basuppgifter) > "Skapa anteckning på deltagaren vid missad akvitivet"
- Kontrollera avprickningsintervallet
Inställningar > Inställningar (Basuppgifter) > "Avprickningsintervall för gruppaktiviteter (minuter från start)"
Inom intervallet blir deltagaren avprickad och får ut sin biljett för inbokat pass. Jämför angivet intervall med ankomsttiden för inpasseringen (om automatiskt avprickning används).
- Kontrollera tidpunkten för inpasseringen
Kontaktregister > Inpasseringsfönster alternativt "F4". Har kunden inte anlänt inom angivet avprickningsintervall sätts kunden upp på noshowlistan.
- Finns kunden på noshowlistan
Kontaktregister > Personer, välj aktuell kund. På fliken "Basuppgifter" finns fältet "Missade aktiviteter". Klicka på "editeraknappen" vid fältet så visas personens noshows. Endast noshows med status "Aktiv" räknas in. Om noshow-posten har status "Ankom sent" så har kunden ankommit på passet efter att noshows avbokats.
- Kontrollera om kunden har fått någon varning i BRP
Kontaktregister > Personer, välj aktuell kund, fliken "Basuppgifter", fält "Missade Aktiviteter". Här visas hur många bokade aktiviteter som kunden inte utnyttjat utan att avboka. Är antalet noll har kunden inte fått någon varning .
Det går tyvärr inte att i BRP se om skickade mail mottagits.