Child pages
  • Benify (Flexpay) självfakturering
Skip to end of metadata
Go to start of metadata

Beskrivning

När Benify (tidigare Flexpay) börjar med självfakturering för er kan rutinen i BRP behöva förändras. Nedan följer vårt förslag på hur ni enklast hanterar det.

Förberedelser

  • Skapa en organisation i BRP:
    Benify AB
    OrgNr: 556595-0317
    Fakturaadress: Benify, Box 3616, 10359 Stockholm, Sverige.

  • Ändra fakturadagar på organisationen till 90 och gå in på fliken "Ekonomi" och kryssa i "Ingen faktureringsavgift".

  • Kontakta Benify's kundtjänst och be att leverantörsbetalningsreferens ska användas som referens på era utbetalningar.

Hantering

  1. När du får beställningen från Benify lägger du upp personen i BRP om denne inte redan finns. Koppla inte personen till Benify.

  2. Gå till kassan, sök upp kunden och välj den eller de produkter kunden har beställt. Klicka på fakturera.

  3. I fakturadialogen söker du fram Benify AB som organisation på fakturan samt lägger in kundens ordernummer hos Benify i fältet "märkning".

  4. Klicka på Skapa. Skriv inte ut eller skicka fakturan.

  5. Sök återigen upp kunden och gå till fliken "Fakturor". Markera fakturan du precis skapat och klicka på utskriftsikonen, förhandsgranska fakturan.

  6. Gå in på Benifys webbportal och sök upp kundens order. Fyll i fakturans OCR-nummer i fältet leverantörsbetalningsreferens. (Kontakta Benify om du behöver hjälp med inloggning i portalen eller dess användning)

  7. Stäng förhandsgranskningen och svara Ja på frågan om du vill markera fakturan som skickad.
  8. Benify kommer att använda referensen vid självfaktureringen / utbetalningen till er.
  9. När kunden kommer in och vill hämta ut sin beställning behöver receptionspersonal enbart ge kunden eventuellt träningskort och skriva ut eventuellt avtal.

 

 

  • No labels